יום שני, 24 במרץ 2014

שייבה


את הלהקה הירושלמית "שייבה" פגשתי לראשונה לפני כמה שבועות ומאז אני לא יכול להפסיק להאזין לדיסק הנפלא שלה בכל נסיעה מזדמנת. זה קרה באחד מערבי חמישי כאשר לילך ואני הגענו לבקר סוף סוף את חברנו הטוב אריאל לוינסון בחפלה המפורסמת של הישיבה החילונית בירושלים. החפלה התקיימה באולם הכדורסל הקטן של המתנ"ס המקומי של עין כרם שהפך במחי סדינים ותאורה צלופנית למעין בר אפלולי. החפלה כללה ערבוב של דברי תורה, פרשנות מקורית לפרשת השבוע, מיצג תיאטרלי מעניין ומביך כאחת של תלמידי הישיבה, אבל מעל הכול הופעה של "שייבה".

ואיך אתאר לכם את הלהקה הזאת? אין ירושלמית ממנה! כאילו יצאה היישר מתוך עלון פרסומת מעוצב היטב של אחת מרשימות הצעירים בבחירות המוניציפאליות האחרונות לעיריית ירושלים או של אחת מהקהילות הדתיות-מסורתיות-חילוניות המעורבבות שהוצפה בהן ירושלים בשנים האחרונות. להקה שפועלת כמו קומונה בשכונת עין-כרם, עם טקסטים אמוניים וארץ-ישראליים שנותנים כבוד לשפה העברית, מוזיקה פשוטה וחודרת, לא מתחכמת, אך עם זאת עדכנית מאוד, ומעל הכול קולה הנפלא, החודר והביישני של הסולנית אליה לוי, שהכריזה מעל הבמה שזו הפעם האחרונה שהיא מופיעה בה בהופעה חיה (השמועות אומרות שזה בגלל אמונתה הדתית ומנהג "קול באישה") וצריך לקוות שהיא תחזור בה מן ההחלטה הזאת כי קול יפה כזה, מלא שכינה, אפילו אלוהים יסכים שכולנו נאזין לו.

בסוף ההופעה רכשתי את הדיסק של הלהקה, שמח להוציא את הכסף הזה כמו תמיד כשאני נתקל בקבוצת אמנים צעירה שכל תמיכה פשוטה חשובה לה עד מאוד. והרצועה שאני הכי אוהב בדיסק היא דווקא הקטע האינסטרומנטלי "ניגון יבוסי" שעוטף אותך כמו שמיכת פיקה אוורירית באמצע הקיץ.

אז זאת "שייבה", להקה צעירה שגיליתי ואהבתי ורציתי שגם אתם תכירו. לחיי ירושלים המתחדשת!

הנה הקישור לדיסק: http://shaiiba.bandcamp.com/


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה