יום רביעי, 12 בנובמבר 2014

רצח רבין

כשרבין נרצח הייתי עם חברים מהישיבה בסטנד-אפ של שלום אסייג בז'ראר בכר בירושלים. כשישבנו לאכול באיזה פאב דוסי אלק-מחתרתי ברחוב הנביאים, המלצרית סיפרה לנו שהוא מת וסגרה את האור.
וכמו כל הדתיים שאני מכיר, גם לי היה ברור שדתי רצח אותו. וכמו כל הדתיים שאני מכיר, לא באמת התאבלתי עליו באופן אישי. וכמו כל חבריי, לא הרגשתי שום ''אובדן אב''. ולמרות שבבחירות של 92 הסתובבתי עם חולצה של ''רבין עבודה'' ברחובות ירושלים וניסיתי לשכנע אנשים להצביע בשבילו, לחלוטין לא הרגשתי חלק מהשבט שלו. 

וביום שלאחר הרצח כשהמ''פ נאם ואמר לנו ש''אתמול התברר לנו שאנחנו לא עם סגולה'', התחשק לי לשאול אותו איך העובדה הזאת לא התבררה לו אחרי רצח גדליה בן אחיקם או רצח ארלוזרוב - אבל לא שאלתי כי הייתי דוס בתוך פלוגה של קיבוצניקים. וכשהסמל ה''אגדי'' שלנו אמר לנו בפאתוס (פעמיים רצוף - מה שפגם באופן בלתי הפיך בתנופה הרטורית של הטיעון) ש''כל האימפריות נופלות מבפנים'', התחשק לי לבקש ממנו לתת דוגמאות היסטוריות קונקרטיות - אבל לא ביקשתי כי לא רציתי לקבל שבת. וכשמש''קית החינוך הקרינה לנו את הנאום הילדותי של נעה בן ארצי, רציתי לשאול אותה למה היא לא מנצלת את ההזדמנות כדי לדון בדמוקרטיה ובשסעים בחברה הישראלית - אבל לא שאלתי כי מן הסתם הייתי כבר עייף. 

וכמו רבים, לא הבנתי אז ואני לא מבין גם כיום את פולחן האישיות החלול, ואת הגעגוע לפוליטיקאי בינוני שידע לזלזל ולבוז למי שהתנגדו לתפיסותיו. וכבר באותו לילה שלאחר הרצח, שבו כאבתי באמת את ההידרדרות של הפוליטיקה הישראלית, לא הבנתי למה אנשים מתמקדים כל כך באדם הבודד ולא בעקרונות ובתהליכים הגדולים. ועד היום אני חושב שהמציאות מונעת על ידי כוחות פוליטיים וחברתיים רחבי היקף, ועם כל הכבוד בן אדם בודד אינו עד כדי כך חשוב, ולכן גם רצח פוליטי לא באמת יכול לשנות את מהלך ההיסטוריה. 

אבל הנה היום, כמו בכל שנה אחרי הרצח, אני שוב קורא ב''עיתון של המדינה'' מאמר שהוא יותר מביך מאשר מעצבן במופרכות הנחותיו וטענותיו. וכל מה שעולה לי לראש זאת תמיהה גדולה על כך שאדם כמו איתן הבר, עם היכולות הקוגניטיביות המוגבלות שחשף במאמרו, אכן כיהן בתפקיד כה בכיר בהנהגתה של מדינת ישראל.


תגובה 1:

  1. לאחר קריאת תסכימו איתי כי מידע זה טוב מאוד לחלוק כאן עם אתם, אני מאמין שלה יהיה השראה לאחרים גם כמו מצאתי אושר ושמחה הנישואים שלי היום, אני עד חי זה עובד בשבילי , בעלי חוזר הביתה אחרי 2 שנים של גירושין, שלה כמעט לא יאומן אבל נס.
    שמי תמר מריה, מירושלים - ישראל, אני אחות במקצועה. לפני כמה שבועות קראתי הערות דומות על מערכת יחסים ייעוץ בלוגים פוסט על הגברת בארה"ב בשם תרזה, היא העידה איך היא החזיר בחזרה אהבה אמיתית אמון לתוך הנישואים השבורים שלה, היא אמרה ד"ר אאודואה שעזר לה ליישב עם בעלה לאחר מספר חודשים של הפרדה. הייתי כל כך בר מזל לקרוא את זה coment ואני להעתיק את כתובת הדוא"ל האישית Dr.Oduduwa לתקשר איתו אישי לעזרה לעזרה דחופה להחזיר את הבעל שלי לשעבר בעלה
     {dr.oduduwaspellcaster@gmail. com
    בשבוע שעבר בבוקר יום שני אני שולח הודעת דוא"ל לתקשר עם ד"ר Oduduwa אותו לעזרה.
    לפני חודשיים היה לי מאבק ענק עם בעלי אנדרס הוא הביט ישר לתוך העיניים שלי; אמר שהנישואים שלנו הסתיימו, הוא אמר שהוא סיים עם הנישואים שלנו, הוא לקח את הבן שלי פליקס ולנסוע שלנו של הארץ כדי לחיות בקנדה עם אישה אחרת, מאז אני כבר מנסה להתקשר ולשלוח הודעות לו דרך טלפונים, חציון חברתי ודוא"ל אבל הוא חסם לחלוטין את הקו שלי מלהגיע אליו ובנו פליקס היה איתו ואני לא יכולתי לשמוע את הבנים שלי קול, הכאב הזה אני עובר כל חיי עד היום פגשתי הגדול Dr.Oduduwa אהבה גלגלית אהבה, הייתי כל כך מתוסכל וזקוק לעזרה לפחות כדי להגיע לדבר עם בנו פליקס, הייתי לקרוא להתנצל גם כאשר שנינו יודעים שהוא עשה לי עוול, הוא לקח את הבן ממני ממני במשך 7 חודשים אין מילים ללא מכתב. מצב זה היה להרוג אותי כל יום הייתי מדוכא ואני זקוק נואשות עזרה דחופה ופתרון כדי לפתור בעיה זו אז אני קשר כתובת הדוא"ל של ד"ר אודואה כפי שאני מאמין שהוא יכול רק מקווה לעזור לי להחזיר את בעלי הביתה עם הבן שלי פליקס . עם זאת, ד"ר Oduduwa הבטיח לי שהוא יכול לעזור לי להחזיר את בעלי ואת הילד בחזרה הביתה בתוך 7 ימים של אהבה תפילה איות, הייתי המום ונתתי לו לנסות, אני בזהירות בצע את ההוראות צעד צעד. יומיים אחרי שדודודואה אמר שהוא עשה כישוף סיים את כוח הכתיב של האוהל בבית המקדש של הפתרון, כל אלה נעשו על ידו לבד, לא עשיתי שום דבר רק כדי לספק פריטים הנדרשים. באותו לילה טלפן אלי אנדרס בטלפון הסלולרי כדי להתנצל, הוא דיבר אלי בחביבות רבה, הוא הצטער מאוד על כל מה שעשה כדי לפגוע בי. אנדרס יחזור הביתה עם פליקס שלנו. אני כל כך שמח היום שיש לי את המשפחה שלי משוחזר ובעלי ואני אוהב אחד את השני יותר מאשר אי פעם. אני אעריך לעד את אודודובה. אני מבטיח לחלוק את עדותי החדשות הטובות לחברי וכולם כאן בעולם.
    Oduduwa אמר לי גם יש לו כוחות מחוננים לפתרון האתגרים הבאים של החיים;
     * אהבה לחשים Win-Back המאהב לשעבר
    * הצלחה וקידום טבעת קמיע * טבעת קסם מזל.
    * wards - מגן הגנה
    * שורשים מסורתיים ו herbals כדי לרפא מחלה, תרופה לסרטן
      מחלות, תרופה HIV, לחץ דם גבוה.
    * קסם פוריות
    * מזל המספרים מספרים
    * טבעת מבורכת לזכייה - משחק וכו '.
    יש לך מזל גדול לקרוא את העדות החדשה שלי כאן היום, זה עובד בשבילי. אני מאמין שזה יעבוד גם בשבילך.
    WhatsApp: +79268011965
     dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    השבמחק