יום רביעי, 12 בנובמבר 2014

להכין הכל מראש

להכין הכל מראש. לא לחפף. לבדוק את הפרטים הקטנים בסילבוס. לחשוב מה עבד ומה לא עבד. לחשוב איך לאתגר את עצמך. שגם לך לא יהיה משעמם.

לראות אותם. לזכור שזאת פעם ראשונה ואחרונה בשבילם. לא להשליך עליהם תסכולי עבר. להשיל דעות קדומות. לזכור את עצמך בעבר חושש לפתוח את הפה, חושש למעוד, חושש לצאת מגוחך. להבין את השעמום. להבין את הלחצים. להבין את הפחדים. לזכור שגם מבט מקרי או התעלמות לא מכוונת עלולים להשפיל.

לזכור שכל למידה אמיתית מתחילה ביחסי קרבה. לזכור שהמטרה היא למידה ולא הישגים, תיקון עולם ולא השתלבות יעילה במערכת. לזכור שלמרות הכל יש פה יחסי כוח. לנסות לנטרל אותם כמה שניתן. לעזור במיוחד למי שמגיעות מעולמות מרוחקים. להכריח את עצמך לראות את הפוטנציאל. לתת צ'אנס ועוד צ'אנס.

להשתדל ליהנות. לגשת רענן לטקסטים כאילו זאת פעם ראשונה. להרשות לעצמך להתרגש. לאפשר לעצמך ללמוד דברים חדשים. לא להתקבע למערכי שיעורי. לזכור שהדיון הוא העיקר.

לא לוותר להם. לא לתת להם לברוח מאחריות. לחשוף הנחות סמויות. לאתגר טענות. לברר שאלות. לאפשר חופש. להחזיק את הדיון ממושמע ומתוח. לתת לכל אחד להגיע עד לנקודה שלו. לא לאפשר ביריונות. לא לפחד לקטוע כשצריך.

לזכור שאתה לא חשוב, שאתה לא המרכז, שאתה לא העניין. להיות כלי. להעביר הלאה דברים שלמדת, מיומנויות שרכשת. להראות להם בעצם הוויתך כמה זה מרתק. למה זה מרתק. למה זה כדאי.

שנה אקדמית מוצלחת לכולנו!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה