יום חמישי, 25 ביוני 2015

הקמפיינים של משה קלוגהפט


אנקדוטה פוליטית מהעבר הלא-רחוק.

בפברואר 2012 התקיימה בגוש עציון מערכת בחירות לראשות המועצה לאחר שראש המועצה הוותיק שאול גולדשטיין מונה לתפקיד מנכ''ל רשות הטבע והגנים. בבחירות התמודדו יאיר וולף מנווה דניאל שהיה סגן ראש המועצה וממלא מקום ראש המועצה ואיתו אוריה דסברג מהיישוב תקוע כסגנית מיועדת. אל מולו התמודד דווידי פרל, בנו של רב היישוב אלון שבות ולשעבר ראש הועד המנהל של אלון שבות. לא היה הבדל אידיאולוגי משמעותי בין שני המתמודדים - שניהם נעו בטווח שבין הליכוד והמפד''ל - אך למרות זאת מערכת הבחירות זכורה עד היום ככזו שלוותה בהאשמות ובטונים צורמים.

אירוע 1: מטה הבחירות של יאיר וולף הפיץ תמונות שבהן נראות כרזות של יאיר וולף ואוריה דסברג כאשר תמונתה של דסברג מסומנת ב-X כתום. במטה של וולף הבהירו שרק תמונתה של דסברג סומנה כך ולא תמונתם של שאר המתמודדים בבחירות, ורמזו שהצד שכנגד תומך בהדרת נשים. מה שהיה מעניין זה שמרבית תושבי גוש עציון נחשפו לראשונה לתמונות הללו רק לאחר ההאשמות של וולף. לא היה מדובר על מקרה שבו גורם נייטרלי, נניח כתב עיתונות, נתקל בתמונות הללו ופרסם אותן לראשונה.

אירוע 2: יאיר וולף הפיץ לתושבי הגוש מכתב רשמי עם לוגו המועצה ודף מכתבים רשמי שלה ובו הוא מפרט את הישגיו כסגן ראש מועצה וראש מועצה זמני. בתגובה הגיש המטה של פרל תלונה לראש ועדת הבחירות והשופטת קבעה שאכן אסור לוולף להמשיך לפרסם תעמולה על נייר מכתבים רשמי. בסוף אותו השבוע הגיע לתיבות הדואר של כלל תושבי הגוש מכתב אישי, נרגש ואותנטי מטעמה של אישתו של יאיר וולף. המסר המרכזי של אשת המועמד, שטענה שאינה יכולה עוד לשתוק ולעמוד מנגד, היה שפרל ירד לרמות הכי נמוכות בכך שהגיש תלונה פלילית כנגד בעלה ובכך סיכן אותו ואת משפחתו גם מבחינת פרנסה, תעסוקה וכד', דבר שלא ייעשה. מדובר, כאמור בתלונה שגרתית בזמן בחירות על הפרת כללי ההתמודדות. למותר לציין שוולף לא ניזוק מן התלונה הנ''ל מעבר לכך שלא התאפשר לו להשתמש בלוגו של המועצה.

פרט חשוב נוסף: ראש הקמפיין של יאיר וולף היה אחד משה קלוגהפט.

ועכשיו נחזור למערכת הבחירות הנוכחית:

אירוע 1: מטה הבחירות של נפתלי בנט מפיץ תמונה שבה נראית כרזה של נפתלי בנט מעוטרת בשפם היטלר. תושבי ישראל נחשפים לראשונה לתמונה הזאת רק לאחר ההאשמות של בנט. לא מדובר על מקרה שבו גורם נייטרלי, נניח כתב עיתונות, נתקל בתמונה הזאת ופירסם אותה לראשונה.

(עדכון: מסתבר שהתמונה פורסמה לראשונה באתר 0404. בכל מקרה, לא מצאתי עדות להשחתה מקיפה ושיטתית של תמונות של בנט בירושלים או במקום אחר בארץ. מדובר על תמונה בודדת שעליה נבנה כל הקמפיין של ''השמאל לא למד לקח מרצח רבין'')

אירוע 2: אשתו של נפתלי בנט מפרסמת בפייסבוק מכתב אישי, נרגש ואותנטי. המסר המרכזי של אשת המועמד, שטענה שאינה יכולה עוד לשתוק ולעמוד מנגד, הוא שבעלה נמצא בסכנת חיים לאור איומים שמגיעים אליו.

פרט חשוב נוסף: ראש הקמפיין של נפתלי בנט הוא אחד משה קלוגהפט.

אגב, במערכת הבחירות בגוש עציון הפסיד לבסוף וולף לפרל בפער של 3-4%. התושבים לא אהבו את הקמפיין השלילי של וולף.

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה