יום שלישי, 21 בינואר 2014

בשיירה אל הרב צבי יהודה

בשנה שעברה כשבני היה בגן חובה ממלכתי-דתי משלב, נבחר הרב צבי יהודה קוק ל"אישיות השנה". אכן כן, נכתבה עבור הילדים תוכנית לימודים ש"תמחיש להם את גדולתו ומידותיו האציליות" של מי שהוא כידוע האב הרוחני של גוש אמונים ושל תנועת ההתנחלויות. במסגרת תוכנית הלימודים קיבלו הילדים הביתה את הספר "בשיירה אל הרב צבי יהודה" שמספרת את קורותיו של ילד ירושלמי שמגלה שהוא גר בסמוך לרב צבי יהודה. בדרכו אל הרב לומד הילד שהרב לא מרשה לדרוך על נמלים, פוגש חייל שהולך לקבל ברכה מהרב (והרב אומר לו "כל מה שתעשה בצבא – זה מצווה!" ו"אני מקנא בבגדי הקודש שאתה לובש, אתה משרת בצבא הקודש ששומר על עם ישראל ועל ארץ ישראל"), פוגש עולה חדשה מצרפת עם מבטא מצחיק ("אני לחפש את הרב. אתם מכיר הרב?"), וכן הלאה.

אבל לטעמי החלק המעניין ביותר בספר הוא כאשר הילד מגיע לביתו של הרב ומגלה שם את מכוניתו של ראש הממשלה (אכן תמונה מציאותית, ראשי ממשלה בישראל תמיד נהגו לחלות את פניהם של רבני הציונות הדתית ולא את רבני אגודת ישראל וש"ס). ובכן, הרב צבי יהודה מלווה את ראש הממשלה החוצה ומברך אותו: "ה' יצליח דרכך, וייתן בליבך עצה טובה לשמור על עם ישראל ועל ארץ ישראל" (שימו לב, לא על מדינת ישראל ואזרחיה). במילים אחרות, הרב מפציר בראש הממשלה לא להחזיר שטחים.

ובכן, מכיוון שמערכת החינוך התחילה לערוך שימועים למורים שמביעים עמדה פוליטית במהלך השיעורים, ומכיוון שהרבה יותר חמורה אינדוקטרינציה פוליטית לילדים חסרי-הגנה בגיל הגן מאשר לתיכוניסטים בשיעורי אזרחות, האם יש סיכוי ששר החינוך יפטר את כלל הגננות בחינוך הממלכתי-דתי שהקריאו את הסיפור הנ"ל לתלמידים בשנה שעברה?

ואם אנחנו רוצים להתנחם במשהו, הרי זה שהסיפור "בשיירה אל הרב צבי יהודה" כתוב כל כך דידקטי וחינוכי וגרוע שהילדים משתעממים ממנו ומעדיפים ספרים אחרים, כמו למשל "פו הדוב" בתרגום החדש-יחסית של אבירמה גולן, שהוא כל כך לא חינוכי אבל כל כך כן מדבר לנפש של הילדים, ושזור בעברית משובחת ומשחקי מילים משעשעים.

אגב, את הסיפור כתבה רחל סלייטר, כותבת תוכניות לגיל הרך, בלווי וייעוץ פדגוגי של אסתר חטב, מפקחת ארצית קדם יסודי חמ"ד, ובייעוץ הרב מוטה גרינבלט, מלכה כהן, ודורית טננבאום. קראו והעירו: הילה וולברשטיין, הרבנית שולמית מלמד, הרב דודי פוטאש, דבורה פייגנבאום, הרב יוחנן פריד, והרב שלום קליין. איזה צוות מפואר כדי לכתוב את המיש-מש האתנוצנטרי, המיליטריסטי והדלוח הזה.

http://halachayomit.com/kevatzim/RZYHK%20beahava%20uvemuna%20tzeirim.pdf





תגובה 1:

  1. אני נשוי שבע שנים בלי ילד, אז בעלי מתחיל להתנהג בצורה מוזרה, חוזר הביתה בזמן האחרון וכבר לא מבלה איתי, והוא התגרש ממני. אז נעשיתי עצובה מאוד ואבדה בחיים כי הרופא אמר לי שאין דרך להיכנס להריון, זה באמת יאמל את חיי. עד שנתקלתי בחבר שסיפר לי על DR ALABA מהאינטרנט, כיצד הוא עזר לנשים רבות עם בעיות דומות שעובר עלי, אז יצרתי איתו קשר בכתובת: dralaba3000@gmail.com והסברתי לו. הוא אמר לי את כל מה שאני צריך לתת לפני שהוא יכול לוותר על הכישוף להחזיר את בעלי, מה שעשיתי, והוא שלח תפילה עוצמתית שהייתי צריך לומר באמצע הלילה בזמן שהוא מטיל את כישוף האהבה. זה היה נס 48 שעות אחר כך בעלי היחיד חזר אלי והתנצל על כל מה שעשה ואמר לי שהוא מוכן לגמרי לתמוך בי בכל דבר שארצה. התקשרתי במהירות ל- ALABA וסיפרתי לו מה קורה באותו הרגע, והוא גם הכין ושלח לי תרופה שאמרה שהיא תרפא כל מחלה או זיהום לא רצויות שמונעות ממני להרות ואז הורה לי על כך. איך להשתמש בזה לפני שפוגשים את בעלי. זה אחרי השימוש בעשב ובשורש הילידים הזה, כעבור כמה שבועות התחלתי להרגיש סימני הריון בכל מקום, אני ממש בהריון, פשוט ילדתי ​​ילד ב -1 לחודש זה. אני מבטיח להודיע ​​לכל העולם על ד"ר אלאבא כדי לשמור על היחסים שלי כמו גם לתת לי ילדים. אני יכול לקרוא בגאווה שלי היום. לכל אישה שמוצאת זאת בלתי אפשרית, הנה ההזדמנות שלך לחייך ולהביא אושר למשפחתך, אנא צרו קשר עם ד"ר אלבא דוא"ל: dralaba3000@gmail.com או צרו קשר עם מספר הוואטסאפ שלו: +2349071995123, הוא אלוהים שנשלח להחזיר מאהבים אבודים ולהביא לך אושר.

    השבמחק